Skip to main content

На 15 ноември 2024 г. в гр. Брюксел, Белгия, се проведе Европейската церемония по награждаване на проектите, отличени с престижната Европейска награда за иновативно обучение 2024. Това значимо събитие отбеляза постиженията на най-добрите проекти, реализирани в рамките на Програма „Еразъм+“, които допринасят за развитието на образователните практики в Европа.

В рамките на инициативата, през 2024 г., бяха отличени общо 96 проекта на европейско ниво, като фокусът тази година беше поставен върху тематичния приоритет „Благополучие в училище“ (Well-being at school). Темата подчерта значението на физическото и емоционалното благополучие на учениците като ключов фактор за успеха на образователния процес.

На събитието присъстваха представители на четири български проекта, които заслужено получиха високото отличие. Това са:

  • Г-жа Кристина Йончева, Детска градина „Буратино“, гр. Пловдив, с проект 2020-1-BG01-KA229-079245 „Future skills and competencies for children“.
  • Г-жа Борислава Надкова, 4. ОУ „Проф. Джон Атанасов“, гр. София, с проект 2021-1-BG01-KA122-SCH-000030648 „Новият свят има нужда от ново училище“.
  • Г-жа Мария Кутрянска, СУ „Васил Левски“, гр. Велинград, с проект 2020-1-BG01-KA229-078979 „Jump On-board Your Fully Unprejudiced Life“.
  • Г-жа Галя Попова, Професионална гимназия, гр. Бяла, с проект 2021-1-BG01-KA122-VET-000030787 „Европейски опит за реалистични професионални очаквания“.

Българските участници имаха възможността да представят своите проекти и да споделят добри практики с колеги от 32 европейски държави, насърчавайки международното сътрудничество и обмен на идеи. Това взаимодействие допринесе за затвърждаване на положителния имидж на България като страна, която активно участва и иновира в рамките на Програма „Еразъм+“.

Център за развитие на човешките ресурси поздравява екипите, реализирали наградените проекти, за постигнатия успех, за демонстрираните професионализъм и креативност, както и за всеотдайността им в образователния процес.

Тези проекти са ярко доказателство за потенциала на Програма „Еразъм+“ да подобрява качеството на образованието в България, вдъхновявайки учителите да прилагат иновативни методи и да създават подкрепяща среда за учениците, като същевременно мотивират българските образователни институции да се включват активно в международни проекти, изграждащи мостове между културите и отговарящи на съвременните предизвикателства в сферата на образованието.

 

Екипът на ЦРЧР