Харта на клиента
Основната цел на настоящата Харта на клиента е да подобри достъпа и качеството на административните услуги, предлагани от Центъра за развитие на човешките ресурси (ЦРЧР).
Предназначението на Хартата на клиента е да помогне на гражданите да се запознаят с функциите и видовете услуги, предлагани от ЦРЧР, със своите права, за да изискват по-добро и качествено обслужване и зачитането им от служителите на ЦРЧР.
Хартата на клиента на ЦРЧР подпомага и работата на служителите в администрацията чрез ясното дефиниране на предоставяните услуги и ги насърчава към любезно и отзивчиво поведение към потребителите на административните услуги.
Получаване на информация
Всяко лице може да получи информация чрез някой от следните начини:
- Посещение на място в ЦРЧР, адрес: гр. София, ул. “Граф Игнатиев” № 15.
- На телефони: 02/9155010
- По пощата на адрес: София, ул. “Граф Игнатиев” № 15, етаж 3;
- От информационно табло, което се намира на адрес: София, ул. “Граф Игнатиев” № 15, етаж 3;
- Чрез интернет портал – www.hrdc.bg, раздел „Административни услуги“;
- Чрез електронна поща на адрес: hrdc@hrdc.bg
- По факс – 02/9155049
Административното обслужване на ЦРЧР се намира на адрес: гр. София, ул. “Граф Игнатиев” № 15, ет. 3, с работно време от 8,30 ч. до 17,00 ч. всеки работен ден.
Наименование на услугата | Нормативно основание |
---|---|
1. Издаване на удостоверение за осигурителен доход (УП 2) |
|
2. Издаване на удостоверение за осигурителен стаж (УП 3) |
|
3. Предоставяне на достъп до обществена информация | Закон за достъп до обществена информация. |
4. Уточняване на разлики между издадено удостоверение за осигурителен доход (УП2) и данни за осигуреното лице от информационната система на НОИ | § 1, т.2 ”в” от Допълнителните разпоредби на Закона за администрацията във връзка с чл. 5, ал.7 от Кодекс за социално осигуряване и във връзка с чл.40 от Наредба за пенсиите и осигурителния стаж. |
ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ СТАНДАРТИ ЗА КАЧЕСТВОТО НА АДМИНИСТРАТИВНОТО ОБСЛУЖВАНЕ В ЦРЧР
Административното обслужване в ЦРЧР се осъществява при спазване на следните задължителни стандарти за качество:
- при изпълнение на служебните си задължения всеки служител на ЦРЧР носи отличителен знак.
- при водене на телефонни разговори служителите на ЦРЧР задължително се идентифицират;
- срокът за отговор на запитвания, постъпили по пощата и по електронната поща, е до 14 дни, освен ако в нормативен акт не е определен друг срок;
- времето за чакане при получаване на информация и/или обработване на документи във връзка с административното обслужване при посещение за административно обслужване е не повече от 20 мин. В случай че за отделни услуги се налага удължено време за чакане, в обработката на документи се включва и друго лице от дирекция АПДУС.
- в служебните помещения, където се осъществява административно обслужване, се осигуряват места за сядане и подходящи условия за възрастни хора и бременни жени.
- заявяване на административните услуги, предлагани от ЦРЧР, устно, което се отразява в протокол.
- заявяване на административна услуга и получаване на документи чрез лицензиран пощенски оператор или чрез комбинация от форми.
- документи, налични в ЦРЧР или в друг орган, се изискват служебно.
ОБЩИ СТАНДАРТИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО ОБСЛУЖВАНЕ В ЦРЧР
При осъществяване на административното обслужване в ЦРЧР се спазват следните общоприети стандарти и принципи:
- Опазване на данните и личната информация на потребителите на административни услуги, станали известни при или по повод изпълнението на служебните задължения.
- Вежливо, любезно и отзивчиво отношение към потребителите.
- Конфиденциалност по отношение на поставените въпроси.
- Равнопоставеност на всички потребители чрез предоставяне на еднакъв достъп до услугите, независимо от социално положение, образование, пол, възраст, етническа принадлежност, религиозни убеждения.
- Предоставяне на ясна, лесно разбираема, пълна и точна информация за решаване на проблема на всеки потребител.
- Прозрачност на административното обслужване.
- Коректност по отношение спазване на сроковете за извършване на всяка административна услуга.
- Достъпни начини за подаване на предложения, сигнали и друга информация.
СОБСТВЕНИ СТАНДАРТИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО ОБСЛУЖВАНЕ В ЦРЧР
В ЦРЧР се прилагат следните собствени стандарти за административно обслужване:
- Професионализъм в работата.
- Адаптивност в различни ситуации.
- Предоставяне на достоверна, систематизирана и пълна информация на потребителите на административни услуги на ЦРЧР.
- Противодействие на корупционни прояви и други неправомерни действия.
- Избягване на конфликтни ситуации, а при възникването им – предприемане на бързи мерки за преодоляването им.
- Търсене на алтернативно решение на проблема на потребителите.
НАЧИНИ ЗА ДОПИТВАНЕ ДО ПОТРЕБИТЕЛИТЕ НА АДМИНИСТРАТИВНИ УСЛУГИ НА ЦРЧР ЗА ПОДОБРЯВАНЕ И ОТЧИТАНЕ НА РАБОТАТА ПО ПРИЛАГАНЕ НА СТАНДАРТИТЕ
Обратната връзка с потребителите на административни услуги на ЦРЧР се осъществява чрез събиране и анализ на предложения, сигнали, похвали и оплаквания.
Средствата за осъществяване на обратната връзка с потребителите са анкетна карта, кутия за мнения и препоръки, телефон и интернет.
Информацията, получена от обратната връзка с потребителите на административни услуги на ЦРЧР, се анализира и измерената удовлетвореност се обсъжда и консултира с неправителствени организации на гражданите и бизнеса и с представители на гражданското общество и се предприемат действия за подобряване на административното обслужване. В началото на всяка година на сайта на институцията се публикува обобщена информация за административното обслужване на ЦРЧР.
ПРАВА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ НА АДМИНИСТРАТИВНИ УСЛУГИ В ЦРЧР
Всеки потребител на административните услуги на ЦРЧР е в правото си свободно да изрази мнение, предложение, похвала за добро изпълнение и критика за неизпълнение на общите и собствени стандарти на административното обслужване на ЦРЧР чрез анкетна карта, кутия за мнения и препоръки, телефон и интернет.
ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТАТА СЪС СИГНАЛИ И ПРЕДЛОЖЕНИЯ.
Подаването на искания, сигнали и предложения се осъществява в звеното за административно обслужване на ЦРЧР, адрес: София, ул. “Граф Игнатиев” № 15, ет. 3, в рамките на работното време: 08.30 – 17.00 ч. Подадените искания, сигнали и предложения се завеждат съгласно действащата в администрацията номенклатура.
На всички подадени искания, сигнали и предложения се отговаря в сроковете, определени в Административнопроцесуалния кодекс.
АДМИНИСТРАТИВНОТО ОБСЛУЖВАНЕ В ЦРЧР СЕ ОСЪЩЕСТВЯВА ПРИ ПРИЛАГАНЕ НА:
- Конституция на Република България;
- Закон за администрацията;
- Административнопроцесуален кодекс;
- Закон за достъп до обществена информация;
- Закон за защита на личните данни;
- Закон за защита срещу дискриминацията;
- Закон за защита на класифицираната информация;
- Кодекс за поведение на служителите в държавната администрация;
- Други нормативни актове касаещи дейността на ЦРЧР.